Angelhead nostalgia

Har avslutat kvällen med att kolla på gamla The Ark-dokumentärer från 2001 på youtube och blir helt nostalgisk. När jag var "nykär" i The Ark så spelade jag in allt som visades med dom på tv och kollade på om och om och om igen. Så nu känns det som att jag är 15 år igen och jag gråter nästan lite av alla känslor som bubblar runt i bröstet. Tänk om man kunde backa bandet 10 år och få börja om allt från början, få uppleva allt igen! Och framförallt få uppleva det mer, oftare.

 

Det ska dock erkännas att allt kanske inte var bättre förr, även om jag gärna envisas med att säga det hela tiden. Att se Ola kräla runt halvnaken på scen och hångla med Jepson är inte lika upphetsande nu som då. Och Olas, smått desperata, behov av att göra ett statement hela tiden, att verkligen vara udda och sticka ut så mycket det bara gick... Nej, idag känns det mest lite pinsamt faktiskt (det är visst inte bara killarna själva som åldrats...) Jag måste säga att bandet helt klart mognat med värdighet och även om det gör ont i hjärtat att dom väljer att lägga av så är det här nog helt rätt tidpunkt, när dom är bättre än någonsin!

 

Nu ska jag krypa ner i sängen, resten av nostalgitrippen får vi ta imorgon!

 

 

The Ark anno tidigt 2000-tal




Och dagens dato

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0